Recenze v celém článku ↓↓↓

Pořadí v sérii: 1
Nakladatelství: Leonardo
Rok vydání v ČR: 1999
Počet stran: 274
Žánr: Fantasy; Dobrodružné
Anotace:
Geralt z Rivie je zaklínač. Nemá rodinu, nemá domov, toulá se světem a zabíjí netvory a monstra škodící a ubližující lidem - upíry, vlkodlaky, bazilišky či mantichory. Není žádný rytíř bez bázně a hany, jen si musí vydělat na živobytí, a tak si za svou práci nechává platit. Jsou to těžce vydělané peníze a jeho řemeslo je nejen nebezpečné, ale i nevděčné. Za bojové a magické techniky, které mu umožňují přežít, musel zaplatit vysokou cenu - prodělat změny organismu, mutace i krutý výcvik. Nyní jeho schopnosti vzbuzují u běžných smrtelníků strach a odpor, a přestože se bez jeho služeb neobejdou, odsoudili ho k životu na okraji společnosti. Zaklínači by to nemělo vadit, měl by být zbaven emocí, jenže u Geralta známá pravidla často neplatí.

Moje zhodnocení:

Obálka:
V jednoduchosti je krása, pravda? :) Já nemám výhrady... ten zaklínačský amulet školy vlka se mi už jen v samotné podstatě strašně líbí. :3 A jsem ráda, že je i na samotné obálce. :) Moc povedené!
10/10

Děj:
Kdybych neznala počítačové hry, musím uznat, že bych měla ve všem tak trochu zmatek. :) Autor se tím moc nezabývá, prostě nasází na jednu stranu spoustu různých jmen a názvů, což pro naprostého nováčka může být docela matoucí. :D Ale jak říkám, protože jsem v době čtení byla ve světě Zaklínače již alespoň trochu zběhlá, nedělalo mi to žádný problém. :) Děj byl pěkný, chvíli mi sice trvalo pochopit "návaznost" jednotlivých povídek/kapitol, ale brzo jsem na to přišla a pak už nebyl žádný problém. :) Byla jsem napjatá a zajímalo mě, jak to dopadne, občas mě hodně věcí překvapilo, což se nestává tak často. :3 Není nic horšího než přílišná předvídatelnost, ale tohle rozhodně nebyl tento případ. ^^ Všechno bylo rozepsáno do detailů a pohled z 3. osoby to jenom vylepšil. :) V této konkrétní knize si totiž 1. osobu nedokážu ani představit. ^^ Dodatek: Knihu jsem si už kdysi půjčila z knihovny, ale nečetla jsem ji, protože mi začátek (konkrétně první strana) přišel nudný - to jsem ještě neznala hry... ale i tak doporučuji pokračovat minimálně ke druhé povídce/kapitole, pokud se rozhodnete ke čtení. :)
9/10

Postavy:
Přeskočím tu část se zmatkem pro začátečníky a posunu se rovnou dále. Postavy byly naprosto uvěřitelné, jednaly logicky. :) Hlavní hrdina, proslulý Geralt z Rivie - přestože znám jeho postoj i prezentování z her, přišlo mi, že v knihách byl jiný... takový upovídanější a rozhodně se i více usmíval pokud vím. :D Tedy na to, že zaklínači nemají mít žádné emoce. :D Rozhodně jsem si ho hned oblíbila (víc než ve hrách) a těšila se všem jeho rozhodnutím. :) Mezi důležité postavy patřila rozhodně i čarodějka Yennefer z Vengerbergu, kterou už ve hrách nemám ráda kvůli její aroganci, ale v knížkách to nabralo čistě jiný rozměr. :D Ikdyž jsem ocenila její zvláštní smysl pro humor, stejně ji pořád nesnáším! :D Dále bard Marigold... ve hrách byl super, ale zase tolik jsem o něm nevěděla... na druhou stranu knžky mě přesvědčily o tom, jakej je to týpek. :D Některé jeho hlášky jsou nezapomenutelné. :3 Postavy hodnotím rozhodně kladně, nemám co vytknout! :3
10/10

Klady:
+ Obálka