Recenze v celém článku ↓↓↓

Pořadí v sérii: 1
Nakladatelství: Fragment
Rok vydání v ČR: 2013
Počet stran: 352
Žánr: Fantasy; Young Adults

Anotace:
V zemi zvané Gored žijí již po čtyři desetiletí lidé a draci v míru. Po tajemné smrti lidského prince je však příměří ohroženo. Podaří se Serafíně, která před světem skrývá své životní tajemství, odhalit skutečného vraha?

Moje zhodnocení:

Obálka:
Obálka je pěkná, není přehnaná, ale ani obyčejná. Ten drak na pozadí se mi moc líbí! Co se mi na ní naopak nelíbí je to, že místo anotace jsou na zadním obalu recenze - on by to nebyl zas až takový problém, ale mně to prostě vadí, přijde mi to takové trochu egoistické nebo nevím jak to nazvat, prostě jakoby se autorka chlubila tím, že jí knihu pochválil i sám Christopher Paolini (autor Odkazu Dračích jezdců - Eragon, Eldest, Brisingr a Inheritance). Na druhou stranu se vám tím dostane ujištění, že ta knížka opravdu za něco stojí. :)
Body: 7/10

Děj:
Ze začátku mi kniha přišla příšerně nudná, ztrácela jsem se ve všemožných hudebních pojmech a vůbec netušila, o co tam jde - proto jsem ji na několik měsíců založila do knihovny a dostala se k ní, až když jsem už opravdu neměla co číst. Naštěstí po několika prvotních kapitolách se začal děj "rozjíždět" a já se do toho fakt zažrala! Děj je plný napětí a nečekaných situací a až do poslední chvíle jsem si vůbec nebyla jistá, kdo je "ten hlavní záporák" (snažím se nespoilerovat, každopádně kdo tu knížku četl, tak asi ví o čem mluvím :D). Slyšela jsem, že bude i pokračování a pokud je to pravda, tak se moc těším! :)
Body: 9/10

Postavy:
Postavy působily velmi reálně a brzy jsem si je oblíbila - hlavní hrdinka Serafína na mě působila příjemně, ikdyž vzhledem k tomu, že nemám ráda lži, nelíbilo se mi, jak moc Serafína lhala - a to konkrétně mému oblíbenci princi Lucianovi, na jejím místě bych mu nejspíš řekla pravdu už mnohem dříve a nenechala to až na chvíli, kdy si to nějakým způsobem zjistí sám - vyhnula bych se tak nejspíš těm několika nepříjemným dnům, kdy spolu nemluvili. :) Ale jinak byly postavy napsány velmi realisticky, až bych skoro věřila, že opravdu existují. :)
Body: 9/10

Klady:
+ Napínavý děj; nikdy jsem netušila, co se stane na další stránce